Üniversitelerin sorunları ve eğitim sistemi hakkında bir sürü makale, kitap ve benzeri çalışma
yapıldı ve imkân buldukça bir kısmına göz attım/atıyorum. Ama bunların birçoğu gerçek anlamda
laf kalabalığından ibaret olmakla beraber hiçbir çözüm önerisi olmayan kendiyle çelişen
akademisyenlerin yazdığı şeyler. Bu konu ile ilgili ciddi bir çalışma eksikliği olduğu da kesin.
Özellikle THE (Times-Higher-Education) listesi ile üniversitelerimizin ne
durumda olduğunu kısmen görüyoruz. 2011-2012
listesinde 201-225 Aralığında olan Bilkent üniversitesi bile bu eğitim
zayiatının acısını hafifletemiyor. Ki Bilkent üniversitesi 1984 doğumlu bir
üniversite. İstanbul Üniversitesi 1321’lere dayanan tarihi deneyim ve bilgi
birikiminin bu listeye girmesinde işe yaramadığı da apaçık bir gerçek.
Üstüne üstlük ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ahmet Acar’ın bu yıl ki THE kriterlerinin değişmesini ele alıp ve bu başarısızlığı BÜTÇE VE AKADEMİK ÖZGÜRLÜK eksikliğine bağlaması ise ayrı bir fiyasko. ODTÜ senelerdir bir çok kaynaktan yeterince beslenen
[ misal ALAN ADI YÖNETİMİ ] (http://www.caglarerol.com/2009/03/20/alan-adi-yonetiminin-odtuden-alinmasina-neden-sevindim/)
ve akademik özgürlük noktasında yeterince özgür olan bir kurum olmasına rağmen bahaneyi daha fazla bütçe ve özgürlük olayına odaklaması ayrıca komik oluyor. Ve işin garip tarafı ise ilk 500’de olan üniversitelerimizin daha çok TEKNİK ÜNİVERSİTE formasyonuna sahip olması! Ve buna rağmen teknoloji üretmekten çok tüketen bir toplumuz. Üstelik araba gibi sanayi devrimi sonrası icat etmemiz gereken bir teknolojiyi şimdi üretme gayretimiz saflık değildir de nedir bilmiyorum. Bilişim teknolojisi yerine araba icat etmek neden bu kadar araba sevdalısı olduğumuzu da açıklıyor sanırım.
YIL 2011 VE TÜRKİYE 166 ÜNİVERSİTESİ OLAN BİR ÜLKE. BU ÜNİVERSİTELERİN 5-6 TANESİNİN İŞLİYOR OLMASI TABLONUN NE KADAR VAHİM OLDUĞUNU GÖSTERMİYOR MU? ÜSTELİK EĞER THE LİSTESİ ((Times-Higher-Education)) GERÇEKTEN AŞAĞIDA Kİ BAŞLIKLARA BAKILARAK YAPILIYORSA SON DERECE GEÇERLİ SAYILMAZ MI?!?
Teaching (öğretim) — the learning environment (öğretim ortamı) (worth 30 per cent of the overall ranking score) %30 değer ölçeği
Research (araştırma) — volume, income and reputation (araştırmanın yarattığı etki, araştırmanın geliri ve ulusal camiada ki itibarı) (worth 30 per cent)
Citations(atıflar) — research influence (araştırmanın etkileri) (worth 30 per cent)
Industry income (Sanayi geliri)— innovation (inavasyon yani yenilik, ortaya yeni ve orjinal bir ürün çıkartma) (worth 2.5 per cent)
International outlook (uluslararası görünüm ve itibar) — staff, students and research (personel öğrenciler ve araştırma) (worth 7.5 per cent).
62Sİ VAKIF 104Ü DEVLET TOPLAM 166 ÜNİVERSİTE!!!VE BU SAYI GİT GİDE ARTACAK.
DİYELİM Kİ BU SIRALAMA GERÇEKLERİ YANSITMIYOR VE AMERİKA'YA,İNGİLTERE'YE TORPİL GEÇİLİYOR. Kİ BU HABER BİLE (http://cografyabilim.wordpress.com/tag/thomson-reuters/) THE YÖNETİMİNDE BULUNAN "Thomson Reuters" 'ın indeksleme olayında gerçekçi olduğunun küçük bir kanıtı. O ZAMAN CEM YILMAZ'IN
Koç üniversitesi
Maltepe üniversitesi
Anadolu Üniversitesi
Bilkent Üniversitesi
Bahçeşehir Üniversitesi
Kadir Has Üniversitesi
Boğaziçi Üniversitesi
GİBİ TÜRKİYE'NİN EN ÖNEMLİ VE İYİ OLARAK LANSE EDİLEN ÜNİVERSİTELERİNDE YAPMIŞ OLDUĞU CMYLMZ SORU&CEVAP KOLAJINA NE DİYECEKSİNİZ!!!
AŞAĞIDA DÜNYANIN EN İYİ ÜNİVERSİTELERİNDEN OLUŞAN BİR TOP LİST BULUNUYOR. YAZIMIZIN DEVAMI İSE YARIN.
Ek Kaynak:





