30 Eylül 2011 Cuma

Blok flüt Trajedisi,Okullarda müzik eğitimi ve Les Choristes

Türkiye'nin nüfusuna ortalama 80 milyon  dersek (Tuik her ne kadar 31 Aralık 2010 tarihi itibarıyla Türkiye nüfusu 73.722.988 kişidir desede) bu kitlenin en az yarısının yani 40 milyon kişinin elinden blokflüt denen insanı müzikten ve sanattan soğutan bir alet varken öğrencilerimiz ve insanlarımızdan üstün müzikal bir yetenek beklememiz bence beyhude bir çabadan ibaret.Üstelik nefesli çalgılar en zor çalgılardır.Bunun pedogojik ve fiziksel olarak çocuğa pek yararı olduğunu düşünmüyorum.İşte bu noktada niye blokflüt lan başka enstrüman mı yok diyen bir kişi bile yok. Üstelik bizim insanımız flütü neresi ile çalacağını bilmiyor!Ve üstelik bu mallığı vay be diye izliyor olmamız da cabası.


Sen 40 milyon insana flüt öğret ama koskoca ülkeden flüt ile ilgili bir tane bile virtüöz çıkmasın! Trajikomik değil mi? Flütü götü ile çalmaya yeminli bir nesil oluşturma çabamız ısrarla ve kararlılıkla devam ederken bize bu aleti neden öğretmeye çalışıyorlar kimdir bunu müfredata koyan halk düşmanı merak ediyorum. Umarım flütlerin gazabına uğrar bu insanlar. Oysa Les Choristes adlı bizde KORO olarak bilinen fransız filmi müziğin doğasına ve öğrencilerin eğitimi ile ilgili güzel doneler veriyor.Bizim bazı konuları tekrar gözden geçirmemiz gerekiyor.



İsviçre Fribourg Üniversitesi elemanı Psk. Maria Spychiger’a göre okulda daha çok müzik eğitimi alan çocukların dil öğrenme yetenekleri normal eğitim görenlere göre daha çok gelişmektedir. Spychiger’ın araştırmasında yaşları 7 -15 arasında değişen çocukların bulunduğu 70 sınıfın yarısına, matematik ve dil derslerinden artan zamanlarda, haftanın 5 günü fazladan 45 dakika müzik eğitimi verilmiş, diğer yarısı müzik eğitimini haftada 1-2 saat almayı sürdürmüştür. 3 yıl sonra değerlendirilen veriler, fazladan müzik dersi alan çocukların dil dersinde daha başarılı oldukları gözlenmiştir. Daha az müzik eğitimi alan kontrol grubu ile matematik başarıları arasında bir fark gözlenmemiştir (Edwards, 1997).”

Kaynak:EDWARDS, Rob; “Children Learn Faster to the Sound of Music” (Müziğin Sesiyle Hızlı Öğrenen Çocuklar), New Scientist, May 1996, Çeviren: ESKİOĞLU, Itır.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUM YAZMAKTAN VE PAYLAŞMAKTAN KAÇINMAYIN.YORUM YAZAN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜRLER.