VAKTİ ZAMANINDA BİR STK İÇİN HADİ KÜTÜPHANEMİZE KİTAP BULALIM DEDİĞİMDE MİLLET BANA İÇİNDEN KIÇIYLA GÜLMÜŞTÜ. Kİ BU ARKADAŞLARA KÜTÜPHANEDE OLMASINI İSTEDİĞİNİZ KİTAPLAR VARSA YAZIN DEMİŞTİM.CİN ALİ'Yİ DÜNYA KLASİKLERİNDEN ZANNEDEN VAR AH BENİM YALNIZ VE GÜZEL ÜLKEM.
BU AÇIDAN ÜNİVERSİTELERİ BOK İÇİNDE BONCUK BULMAK OLARAK NİTELENDİRMEK NE YAZIK Kİ HİÇTE GARİP BİR TESPİT DEĞİL.MAKALELERİN YALANCISIYIM.
• Öğrencilerin önemli bir bölümü düşük bir okuma kültürüne
sahiptir. Oranı düşük olsa da bir yıl içinde hiç kitap okumayan
öğrencilerin varlığı, üniversite öğrencisi için beklenmedik bir
durumdur.
• Kız öğrencilerinin erkeklere oranla okuma etkinliğine daha
fazla süre ayırdıkları görülmektedir.
• Öğrencilerin önemli bir kısmı okumamalarını ekonomik
sorunlara dayalı nedenlerle açıklamaktadır. Ancak alt düzey
sosyo-ekonomik sınıf içinde olduklarını belirten öğrencilerin
üst düzey sosyo-ekonomik sınıfta yer alan öğrencilerle eşit
okuma oranına sahip olması ileri sürdükleri bu nedeni
doğrulamamaktadır.
• Öğrencilerin büyük bir bölümü okumalarını engelleyen en
önemli neden olarak çalışma yoğunluğu ve ekonomik
sorunları ifade etmektedir. Bununla birlikte öğrencilerin, bir
gün içinde yaptığı dinlence faaliyetlerine oranla okumaya çok
daha az zaman harcadıkları görülmektedir.
• Üniversite öğrenimlerinin ilk yıllarında daha az okuyan
öğrencilerin, son yıllara doğru okuma eğilimleri artmaktadır.
Ancak tespit edilen bu oran, bir üniversite öğrencisi için olması
gereken düzeyin oldukça altındadır.
• Ebeveyni düşük eğitim düzeyine sahip olan öğrencilerin
okuma alışkanlıklarının da zayıf olduğu, buna karşın eğitimli
anne-babanın çocuklarının daha yüksek bir okuma kültürüne
sahip oldukları görülmektedir.
• Öğrencilerin önemli bir bölümü kütüphanelerden yararlanmamakta ve kütüphaneye gitmekten zevk duymamaktadır.
• Kütüphane kullanımı konusunda kız öğrenciler erkek
öğrencilere kıyasla daha istekli durumdadır.
• Beklenenin aksine sosyal bilim öğrencileri fen bilimi
öğrencilerine oranla kütüphane kullanımından daha az zevk
almaktadırlar.
• Kız öğrencilerin televizyon izleme ve müzik dinlemeye olan
eğilimi erkek öğrencilerden daha yüksektir.
• Öğrencilerin yarıya yakını vakitlerinin önemli bir kısmını
televizyon izlemeye, müzik dinlemeye ve bilgisayar kullanmaya
ayırmaktadır. Buna karşın kitap okumaya ayrılan süre söz
edilen faaliyetlerin toplam süresinin çok altında kalmaktadır.
Bilgi Dünyası 2008, 9(2):431-465 Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı
Okumanın bir üst leveli olarak: "Bir düşünebilseniz" (Şuara, 113)


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
YORUM YAZMAKTAN VE PAYLAŞMAKTAN KAÇINMAYIN.YORUM YAZAN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜRLER.